6 uur werken en pauze

Rodesjaal
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

6 uur werken en pauze

#1 , 15 dec 2023 15:08

Beste,

Ik werk deeltijds. Soms volle dagen met een half uur onbetaalde pauze. Soms dagen van 4 uur, zonder pauze.

Onlangs zijn mijn werkuren aangepast. Zo zal ik ook 6 uur per dag komen werken tussen 9u en 15u. Zo moest ik dat ook doorgeven aan het sociaal secretariaat.

Nu vraagt mijn werkgever mij om om 8u45 te starten tot 15u omdat ik anders geen recht heb op pauze.

Ik werk zeer graag waar ik nu werk en wil weten wat mijn rechten zijn. Er is geen CAO voor mijn beroepsgroep. Wat kan ik aankaarten bij mijn werkgever?

Hartelijk dank.

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2023 15:20

Welke beroepsgroep of welk paritair comité is dat dan?

Pauzes zijn inderdaad niet altijd betaald. Vroeger starten kan een oplossing zijn van het bedrijf om mee te denken, zodat je toch voor 6 uren betaald wordt.

Rodesjaal
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2023 15:24

PC 330

Ik dacht dat een kwartier pauze inbegrepen was in de 6 uur. Zo was het op mijn vorig werk.

Nu weet ik dat er me dus niets vreemd gevraagd wordt. Bedankt!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 dec 2023 17:07

Ik werk ook in PC 330
Geen officiële pauze als we 6 uur of minder werken

Er wordt wel aanvaard dat je een 10tal minuten pauze neemt terwijl je uren doorlopen
Die 15 minuten bij 6 uur van je vorige werkgever zal ook wel zoiets zijn

Rodesjaal
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 dec 2023 17:38

Ik begrijp wel dat de uren doorlopen zonder pauze. Maar nu begin ik om 8u45 terwijl dat ik niet zo heb moeten doorgeven aan het sociaal secretariaat. Dat is dus een andere kwestie.

Terug naar “Andere”