Dank U RVA...............

rolija 1
Topic Starter

Dank U RVA...............

#1 , 11 nov 2005 21:29

Wat te denken van het volgende..........

Mijn Echtgenote is reeds meer of 30 jaar verpleegkundige, in de loop van het jaar 2002 krijgt ze ernstige rugklachten ( dubbele hernia enz..)
na 12 maanden op ziekenkas, vraagt de medische adviseur de papieren aan voor invaliditeit aan het R.I.Z.I.V. Deze worden opgemaakt en al de medische verslagen enz....worden op gestuurd. De invaliditeit wordt goed gekeurd. Na amper een maand of 2 moet mijn Echtgenote verschijnen voor de medische commissie ( Dit is een controle met 4 Dokters ) het verdikt luidt GEEN uitkeringen meer van het RIZIV uw toestand is stabiel, en als U uw werk niet meer aan kan moet U maar lichter werk zoeken....
Ze gaat ogenblikkelijk naar de behandelde geneesheren en deze gaan NIET akkoord met de beslissing, via de vakbond wordt er een procedure opgestart bij de arbeidsrecht bank in Gent. Ondertussen waren we Juli 2003, na een lange lijdensweg van alle bij komende onderzoeken enz....
wordt er via de arbeidsrecht bank een onafhankelijke Prof aan gesteld als expert....Ondertussen waren we al Juni 2005. Al die tijd betaalde dus het RIZIV geen Euro uit, de betalingen werden over genomen van de RVA. Ondanks dat mijn Vrouw nog altijd haar contract had in het ziekenhuis.
Mijn vrouw wordt opnieuw opgeroepen voor een medische onderzoek bij de Prof dit in het bijzijn van de Dokters van het RIZIV. Deze uitslag gaat opnieuw naar de arbeidsrecht bank, de beslissing valt mijn Vrouw wordt in het gelijk gesteld en haalt het van het RIZIV, nu trekt ze opnieuw via het RIZIV en wordt ze weer erkend als invalide.....( Jammer genoegd )
Maar nu KOMT de ontnuchtering.......Wij moeten nu 8000 euro terug betalen aan de RVA en dit omdat de dag vergoeding van de RVA hoger lag of van het RIZIV.....En het GEKSTE is moest mijn echtgenote het verloren hebben van het RIZIV moesten we NIETS terug betalen Langs deze weg zou ik willen weten of er nog zo gevallen bekend zijn.
O ja de 8000 ? moet betaald worden binnen de 2 weken...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 nov 2005 22:20

ongelooflijk verhaal ! te absurd voor woorden...

veel sterkte !

Bart

Gast
Topic Starter

#3 , 12 nov 2005 09:15

Dit bericht van hier boven (Dank U rva.....) is van mij, ik had mij vergeten in te loggen :oops:

Groeten,

Rolija

Reclame

Zeger Jansen
Berichten: 11

#4 , 14 nov 2005 17:13

...................

Mathieu Rutten
Topic Starter

#5 , 29 nov 2005 22:35

Gezien mevrouw plus 66% werd erkend en dit retro-actief lijkt het me opportuun dat mevrouw best overweegt om een herziening belastingen aan te vragen ingevolge invaliditeit. Verder dient zij in het oog te houden dat er negatieve fiscale fiches worden afgeleverd ingevolge terugbetaling werkloosheidsvergoedingen. Verder kan zij best laten onderzoeken hoe de achterstallen dienen belast te worden. Gaat immers om achterstallen ingevolge een gerechtelijke uitspraak. Ik neem aan dat mevrouw ziekte- en aansluitend invaliditeitsuitkeringen geniet zonder gezinslast gezien de partner een inkomen heeft hoger dan de grens persoon ten laste. Verder kan zij best een voorstel tot terugbetaling bespreken met de R.V.A. Persoonlijk zou ik haar dan ook aanraden om via haar vakbond of via de sociale dienst van het O.C.M.W. of andere sociale dienst tot een vergelijk van afbetalingsplan te komen met de RVA, verrekenen met achterstallen riziv .......

Groetjes.

Mathieu

rolija
Berichten: 10
Locatie: Gent

#6 , 04 dec 2005 22:50

Dank U, voor de info.

Groeten,

Rolija

sperwer
Berichten: 1155

#7 , 15 dec 2005 21:16

uw vrouw was tijdelijk werkloos om medische reden, gaan eens naar de site van de rva op tijdelijk werkloosheid door overmacht om medische reden. daar zal je zien dat je vrouw een vergoeding kreeg, die bij invalide verklaring door het ziekenfonds moet terug betaald worden. print ze af en ga er mee naar de rva en daarna met hun geschreven antwoord naar de juridische dienst van haar vakbond. deze zullen je wel verder helpen. normaal kan haar tijdelijke werkloosheids uitkering niet hoger zijn dan haar ziekte uitkering.

rolija
Berichten: 10
Locatie: Gent

#8 , 15 dec 2005 22:04

Hallo Sperwer,

Dank voor de info, Onder tussen ben ik er achter gekomen dat de dag vergoeding die ze trok van de RVA hoger was dan bij de ziekenkas....
Hoe kwam dat, bij de ziekenkas werd ze betaald als werkloze, ondanks dat ze nog een contract had als verpleegkundige, dus moest de vergoeding berekend worden op haar bruto wedde en NIET op werkloze steun. Dit mede gedeeld aan de ziekenkas hebben ze seffens een herberekening gemaakt en het verschil aangepast, dus moeten we nu minder betalen, maar het verschil is toch nog altijd een, +/- 3000 ?. En nu nog een vraag, hoe gaan ze dat nu fiscaal oplossen ?

Groeten,

Rolija

Terug naar “Andere”