interim palliatieve zorg

greenteam
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

interim palliatieve zorg

#1 , 23 okt 2016 23:23

Hallo, kan ik als uitzendarbeider palliatief verlof of zorgverlof nemen om voor mijn zieke moeder te zorgen? Of wat zijn mijn opties? Ben ik uitkeringsgerechtigd? Ik ben langer als een jaar voltijds aan het werk, maar zonder vast contract, via interimbureau. Alvast bedankt voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 okt 2016 08:31

Het is in de praktijk niet mogelijk om palliatief verlof te nemen als uitzendarbeider (tenzij het interimkantoor bereid zou zijn om contracten aan te bieden gedurende de volledige periode van palliatief verlof/zorgverlof.

Als u zonder contract zit, bent u (wss) uitkeringsgerechtigd, tenzij u een arbeidsovereenkomst weigert.

greenteam
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2016 19:21

Bedankt voor je reactie! Dus is mijn enige optie een c4 vragen zodat ik kan stempelen? Of kan ik ook onder ziekteverlof thuisblijven? Indien ik hiervoor een attest kan krijgen van de dokter?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 okt 2016 22:28

als je ziek bent, ben je ziek en krijg je een uitkering van het interimkantoor (bij voldoende ancienniteit) of de mutualiteit.

Een C4 moet je niet vragen, een C4 krijg je automatisch bij elke einde van arbeidsovereenkomst.

Terug naar “Andere”