Minder verlofdagen

flets
Topic Starter
Berichten: 38

Minder verlofdagen

#1 , 04 aug 2016 16:34

Even een vraagje, hopelijk kan er iemand mij een antwoord geven. Dit jaar heb ik tot nu 3 maanden voltijds gewerkt, bijna 2 maanden ziekte en dan 2 maanden deeltijds gewerkt met deeltijds mutualiteit.
Blijkbaar wordt er nu gezegd dat ik dit jaar ipv 20 dagen verlof recht heb op 18 dagen, vermoedelijk door die 2 maanden deeltijds. Klopt dit wel? Want blijkbaar zou ik volgend jaar ook minder verlof hebben.
Ik dacht nochtans dat mijn verlof van dit jaar berekend werd op de dagen dat ik vorig jaar heb gewerkt.
Wie kan mij hierbij helpen en eventueel uitleggen?

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Karanog
Berichten: 141

#2 , 04 aug 2016 18:01

Je kan nooit meer dagen opnemen dan volgens het deeltijdse regime.
http://nl.workpocket.be/3/3/jaarlijkse-vakantie/ - Deeltijdse werknemers

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 04 aug 2016 19:19

Verlofdagen worden berekend op het vorig jaar, Heb je geen brief gekregen waar instaat op hoeveel verlofdagen je recht hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

flets
Topic Starter
Berichten: 38

#4 , 04 aug 2016 21:41

Het is zo dat ik omwille van medische redenen 2 maanden halftijds gewerkt heb, in combinatie met de mutualiteit. Maar sinds 1/07/2016 ben ik terug overgeschakeld naar voltijdse tewerkstelling. Dus blijft het zo dat ik door die 2 maanden 2 dagen minder vakantie heb? En volgend jaar dan ook?

Blaatpraat
Berichten: 3801

#5 , 05 aug 2016 09:07

Klopt, volgens mij, niet.

Wat hier gezegd wordt, klopt inderdaad: verlofdagen worden berekend aan de hand van het jaar ervoor + dit jaar.
Als je vorig jaar fulltime werkt, en dit jaar halftijds, heb je maar de helft van je verlof (en de helft wordt gewoon uitbetaald op het einde van dit jaar).
Maar... Jij werkte op papier voltijds, en was halftijds ziek.
Door ziekte kan je geen verlofdagen verliezen.

flets
Topic Starter
Berichten: 38

#6 , 05 aug 2016 23:03

Ik geraak er eerlijk gezegd ook niet aan uit. Men zegt dat je bij voltijds ziekte geen verlofdagen verliest maar wel bij deeltijds werken en ziekte. Waar kan ik hiervoor terecht want ben om verschillende redenen niet meer bij een vakbond aangesloten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 08 aug 2016 16:04

Bij een advocaat

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 aug 2016 17:31

zou dan eerst gratis contact opnemen bij de sociale inspectie
http://www.socialsecurity.belgium.be/nl ... -inspectie
socinspbrussel@minsoc.fed.be
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

flets
Topic Starter
Berichten: 38

#9 , 08 aug 2016 21:23

Nu kom ik eigenlijk tot de vaststelling dat mijn verlof tijdens het deeltijds werken (met mutualiteit) was. Volgens mijn loonbrief heb ik toen 18,25 uren verlof genomen. Zou het dan kunnen zijn dat ze het verkeerd doorgeven en dat ik gewoon nog 18 dagen heb staan?

Terug naar “Andere”