verandering functie en uurrooster

deborahvg85
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verandering functie en uurrooster

#1 , 01 jul 2016 13:26

Ik werk momenteel 37 jaar in het zwembad. Ik heb een contract van administratief bediende. Het zwembad wordt nu gesloten en mijn 9 collega's worden ontslagen. Ikzelf word doorgeschoven naar een andere dienst (muziekacademie) waar ik moet werken als toezichter. In mijn contract staat dat ik werk van maandag tot vrijdag van 08u00 tot 16u00. Ik moet nu gaan werken op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 16u00 tot 21u30 en op zaterdag van 09u00 tot 17u00. Ik mag geen verlof meer nemen tijdens het jaar en enkel nog tijdens de schoolvakanties. Daar ik natuurlijk niet genoeg verlof heb om zoveel schoolvakanties thuis te blijven zou ik dan tijdens het schooljaar extra uren moeten presteren om te kunnen thuis blijven. Kan dit zomaar? En kan het dat ze mijn functie zomaar veranderen en ik heel andere uren moet werken dan in mijn contract staat? Ik ben 56 jaar en zie het niet zitten om enkel nog late shiften en weekends te werken. Ik ben er ook weinig mee om in de schoolvakanties thuis te blijven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jul 2016 16:21

Neen, deze wijzigingen zijn zo fundamenteel verschillend met uw vorige contract, dat u dit niet zomaar moet aanvaarden. Uiteraard is de kans dan wel héél erg groot dat het alternatief is dat u, net als uw collega's, gewoon ontslagen wordt wegens de sluiting van het zwembad.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 jul 2016 20:20

contractueel of statutair?

Reclame

deborahvg85
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2016 23:25

Contractueel

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 jul 2016 05:47

Dan kan u protesteren zoals Gebruiker21 zegt.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jul 2016 08:55

Dan kan u protesteren zoals Gebruiker21 zegt.
en wat met de weigering van een werkaanbieding


flexibiliteit staat een maximum aantal uren op, voor 2 maanden te kunnen thuisblijven ga je altijd zeker over de grens.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 jul 2016 15:41

weigering van een werkaanbieding bij opgedrongen verandering van contract bij de huidige werkgever, past de RVA niet toe.

Terug naar “Andere”