mag men prive auto tanken met de tankkaart die op een bedrijfswagen staat

davy1
Topic Starter
Berichten: 6

mag men prive auto tanken met de tankkaart die op een bedrijfswagen staat

#1 , 29 nov 2015 11:05

mag men prive auto tanken met de tankkaart die op een bedrijfswagen staat

de bedrijfswagen heeft diesel

de privewagen rijd op 95

op de tankkaart de nummerplaat van een bedrijfswagen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 nov 2015 11:33

Dat mag men niet

davy1
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 29 nov 2015 12:30

om eerlijk wist ik ook maar het probleem is dat ik er niets over kan vinden op google

ik hoop dus dat er iemand zal zijn die mij er iets over kan bezorgen

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 29 nov 2015 12:34

Dat is toch niet meer dan normaal, je bent dan aan het stelen van het bedrijf.

davy1
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 29 nov 2015 12:57

als de baas het zelf toelaat
vroeger kreeg die persoon een voertuig gratis vd zaak stond niet op zijn fiche
maar hij heeft die auto op een sluitingsdag pair total gereden
nu mag hij die tankkaart van die pair total camionet voor zijn eigen wagen gebruiken
hij krijgt zelfs ook woon werk verbruik betaald

berenod
Berichten: 942

#6 , 29 nov 2015 13:04

De baas mag doen wat hij wil, maar de fiscus zal er wel heel hard om lachen wanneer tankkaarten geregistreerd op niet ingeschreven voertuigen blijven gebruikt worden!
En wanneer de fiscus dan uitvind welk personeelslid daar blijft mee tanken voor zijn privé, dan hangt er ook nog een mooie herziening van zijn personenbelasting in de lucht!

davy1
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 29 nov 2015 13:51

ok dat deel zet ik dan bij op mijn lijst van fraude gevallen die daar gebeuren

davy1
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 29 nov 2015 14:02

volgend punt

de baas die tevens zaakvoerder is die per 1 februari dit jaar zijn loon heeft stopgezet maar
hij werkt nog steeds volledig in de zaak dus verkopen technische dienst dus alles wat met de zaak te maken heeft doet hij
als niet werkend zaakvoerder is dit toegestaan als werkend niet
ondertussen heeft hij ook zijn nieuwe vriendin deels ingeschreven in de zaak en deels dopt zij
maar haar gsm zou door de zaak betaald worden ze gebruikt de auto die door de zaak betaald wordt ook volledig zelf ze gaan dagelijks op restaurant ze gaan constant op verlof, deze extra's zouden niet aangegeven zijn aan de rva, allemaal op kosten vd zaak
hij maakt idem gebruik van al deze dingen op kosten vd zaak
op de rva zou zij ook als alleenstaande genoteerd zijn (dan krijgt ze meer) maar hij woont bij haar in
rva is reeds op de hoogte gebracht maar doet niets
ik vermoed dat ik een hogere instantie moet hebben om te zorgen dat dit gecontroleerd wordt maar men word van jut naar jaar gestuurd, mensen die weten waar ik juist moet zijn mogen mij dit altijd laten weten
ik kan ook zeggen dat de r/c van de zaak al meer dan 120000€ onder nul staat zo heb je een gedacht hoeveel zij op soepperen vd zaak

jef007
Berichten: 1683

#9 , 29 nov 2015 14:06

bij de sociale inspectie diensten met je je bekend maken als je een klacht indient
bij de fiscus kan je nog steeds anoniem klacht indienen

davy1
Topic Starter
Berichten: 6

#10 , 29 nov 2015 17:57

bij de politie kan ik zowiezo niet aankloppen die zijn goed bevriend met hem
zij doen er trouwens ook niets aan dat hij zijn adres niet veranderd ondanks hij daar niet meer woont sinds mei dit jaar

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 nov 2015 17:59

politie gaat sowieso niks doen dit is hun werk niet, enkel voor zijn adres is de politie wel bevoegd
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 29 nov 2015 18:43

ivm anonimiteit: ik kan nochtans vaak genoeg anoniem klacht indienen bij de sociale inspectie. Ik weet wel van regio's waar dat moeilijker loopt.

Terug naar “Andere”