Overname bedrijf met verplaatsing zetel

ironmaiden
Topic Starter
Berichten: 8

Overname bedrijf met verplaatsing zetel

#1 , 12 apr 2015 12:34

Aangezien een overname van het bedrijf waar ik momenteel werk reëel is, deze vraag.
Momenteel is de zetel van het bedrijf op 13 km van mijn deur. Daar nemen wij vervoer van de firma om naar onze werkplaats in Antwerpen te rijden (in de haven maar wel bijna elke dag ergens anders in de haven) en hiervoor krijgen wij een zekere belastingvrije kilometervergoeding voor, deze komt overeen met ongeveer 500 € per maand netto. Indien het bedrijf wordt overgenomen kan men dan de zetel van het bedrijf naar de vestiging in Antwerpen verplaatsen (ongeveer 50 km verder), wat dan betekent dat ik nog maar ongeveer 100 € per maand ga krijgen? Alle nieuwe contracten in de firma hebben al sinds een jaar Antwerpen als zetel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 15 apr 2015 16:33

Dat kan.

De vergoeding maakt immers geen deel uit van uw loon.

Anderzijds wordt wel de plaats van tewerkstelling gewijzigd. Dit kan in sommige gevallen een essentiële arbeidsvoorwaarde uitmaken.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”