Betwisting uitspraak controledokter

Kroef
Topic Starter
Berichten: 9

Betwisting uitspraak controledokter

#1 , 01 apr 2015 20:45

Beste,

ik lees al lang mee op dit forum als anonieme gebruiker maar nu heb ik toch graag nood aan gepersonaliseerde hulp...

Ik ben van maandag op dinsdag zwaar gevallen (thuis) op een borduur en hierbij is de linkerkant van mn onderrug (zeg maar nierstreek) zeer hard geraakt.

Aangezien het 's nachts was heb ik gewacht tot ik daags nadien bij mijn huisarts terechtkon ipv naar een huisarts van wacht te gaan.
Mijn huisarts is na het nodige onderzoek tot de vaststelling gekomen dat de spieren die die in de buurt van mn nier liggen en ervoor dat ik kan buigen zeer goed gekneusd zouden zijn. Mijn beperkte mobiliteit is dus ook de reden waardoor ik arbeidsongeschikt ben.

Vandaag, om 13h kreeg ik plots een controledokter aan de deur.
Deze heeft na het nodige onderzoek gezegd dat "ik aan het liegen was of dat mijn heup gebroken zou zijn...".

Volgens de procedure heb ik dan mijn huisarts op de hoogte gebracht om dit te bespreken met deze controledokter in kwestie.
Aangezien het over controledokter ging, zijn deze (natuurlijk) niet tot een compromis gekomen.
Nu is er een 3e arts aangesteld om de vaststellingen te doen maar dit moet geregeld door mijn werkgever als hij er akkoord mee zou zijn.
Indien hij er niet akkoord mee zou zijn is het attest van mijn huisarts blijkbaar geldig.

Ik heb contact opgenomen met mijn werkgever en deze zegt "wij hebben nog niets ontvangen de controledokter, ik bel u zodra ik weet wanneer je kan langsgaan bij die dokter". In feite gaat hij dus akkoord met deze 3e dokter.

Het probleem is dat ik morgen reeds moet gaan werken van de controledokter maar dit is onmogelijk!

Ik heb natuurlijk echter bang dat ik nu onwettig afwezig ga zijn en dat mijn werkgever hier een reden in ziet om het contract eenzijdig te verbreken...

Wat moet of kan ik doen? Mijn huisarts heeft al aangegeven dat hij niets kan doen aangezien het met de werkgever geregeld moet worden. Moet ik morgen effectief gaan werken? Ben ik in orde als ik niet ga werken?

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!



Dank bij voorbaat!


Groeten!

Thomas


EDIT-> Ik hoop dat het topic in de juiste categorie staat! Dit subforum leek mij het meest logische!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 apr 2015 21:52

als je zelf binnen de wettelijke termijnen een art-scheidsrechter hebt aangesteld (zie: http://www.werk.belgie.be/erkenningende ... px?id=5034" onclick="window.open(this.href);return false;, dan zal die binnen de drie werkdagen zijn oordeel vellen. Is dat positief voor jou, dan krijg je gewaarborgd loon (en betaalt de werkgever de kosten), verlies je, dan heb je geen recht op gewaarborgd loon en betaal je zelf de kosten.

Sowieso ben je gewettigd afwezig gedurende de periode tot en met het oordeel van de arts-scheidsrechter.

Reclame

Terug naar “Andere”