Kindergeld verliezen bij eigen bedrijf?

Siemen
Topic Starter

Kindergeld verliezen bij eigen bedrijf?

#1 , 02 mar 2015 22:03

Hallo,

Aangezien ik nu zo'n 200 euro per maand verdien op het internet heb ik besloten om een onderneming te starten.
Het is de bedoeling om een kleine onderneming met vrijstelling tot btw te starten (minder omzet dan 15.000 euro per jaar)
Nu heb me al goed geïnformeerd maar op een vraag heb ik nog steeds geen antwoord kunnen vinden.
Wanneer verliezen mijn ouders juist hun kindergeld? (kan enkel iets vinden over studentenjobs maar niet over een eigen bedrijf)

Groetjes,
Siemen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mar 2015 07:24

Uw ouders verliezen de kinderbijslag indien u niet langer verklaart minder dan 240 uur per kwartaal bezig bent met uw activiteit. (en natuurlijk als je niet meer aan de gewone regels van kinderbijslag voldoet).

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 03 mar 2015 10:00

Je behoudt de kinderbijslag zolang je geen sociale bijdragen betaalt, in dat geval gaat men ervan uit dat de activiteit beperkt is tot maximaal 240 uren per kwartaal.

Indien je wel sociale bijdragen betaalt, wordt er aangenomen dat u meer dan 240 uur werkt.

Hou er bovendien rekening mee dat deze beperking van 240 uur niet telt in het derde kwartaal. In zoverre je daarin kan variëren, doe je er dus goed aan je werk te plannen in het derde kwartaal.

Tot 3.110 EUR blijf je ook ten laste van de ouders.

Tot ongeveer 7.350 EUR betaal je ook zelf geen belastingen.

BIJKOMEND: de grens van 15.000 zou bovendien dit jaar nog worden opgetrokken tot 25.000 EUR.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”