Wat met verlofdagen?

mondeo17
Topic Starter
Berichten: 28

Wat met verlofdagen?

#1 , 27 okt 2013 06:54

Beste,

Ik ben onlangs van job veranderd. Ik heb van mijn vorige job nog wettelijke verlofdagen. Ook heb ik niet alle Adv-dagen genomen. Ik ben nu in dienst bij een nieuwe werkgever. Omdat ik in opleiding ben en zo snel mogelijk de nieuwe job wil aanleren, zou ik deze dagen NIET willen opnemen. Welke eventuele gevolgen kan dit hebben? Wetende dat ik nu in een volcontinu systeem werk en aldus nog adv-dagen bij opbouw, dewelke ik ook niet wil opnemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2013 09:37

waren dat betaalde adv dagen ? je inhaalrust hiervoor mag je vergeten , achterstallig loon kan je nog opeisen van je vorige werkgever

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.

de boete voor het niet opnemen van jaarlijkse vakantie is voor je werkgever , dus als je nieuwe werkgever verzoekt verlof te nemen kan je dat best doen

sociaal strafwetboek
Art. 145. Jaarlijkse vakantie
Met een sanctie van niveau 2 wordt bestraft, de werkgever, zijn aangestelde of lasthebber die heeft nagelaten, of heeft nagelaten binnen de voorgeschreven termijn of volgens de reglementaire voorschriften, de vakantie toe te staan, waarop de werknemers krachtens de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers, gecoördineerd op 28 juni 1971, en de uitvoeringsbesluiten ervan recht hebben.
De geldboete wordt vermenigvuldigd met het aantal betrokken werknemers.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”