Terugvordering loon door interim?

de_conne
Topic Starter
Berichten: 12

Terugvordering loon door interim?

#1 , 20 sep 2006 09:34

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier maar dit leek mij wel de ideale plek om mijn vraag te stellen en de opnie van kenners even te weten.

Het verhaal:
Half 2006 krijg ik een brief van interimkantoor waarvoor ik in 2004 blijkbaar gewerkt had. Zonder boe of ba beweren zij dat ze ergens 2004 zomaar eventjes 38? te veel hebben uitbetaald. Nergens een berekening te vinden hoe ze hier nu ineens (en zo laat) bij komen. Ik geef hier geen gevolg aan en krijg meer brieven.

Het vervolg kunnen jullie raden? Dreigementen, brieven van incassobureaus en recentelijk zelfs van een gerechtsdeurwaarder. Ondertussen heeft er ook blijkbaar al personeel van de gerechtsdeurwaarder proberen te bellen (was niet thuis toen). Tevens is de totale som al opgelopen tot 140? ...

Ik vraag me af of ze juridisch iets hebben en wat ze kunnen doen? Ik heb geen enkel aangetekend schrijven ontvangen ...

Ben ik nu echt de pineut en kan ik het maar best asap betalen of hebben zij geen voet om op te staan. P.S. ik ben momenteel aan het bouwen en kan alle centjes gebruiken.

Bedankt voor jullie advies!

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 20 sep 2006 23:02

Indien U ONTERECHT geld ontving, dan moet U het onverschuldigde terug betalen.

de_conne
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 21 sep 2006 12:35

Indien U ONTERECHT geld ontving, dan moet U het onverschuldigde terug betalen.
Ja, dat is de vraag juist... Zij beweren dat ze te veel hebben gestort, hoe weet ik of dit correct is of niet?