verplaatsing kosten.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

verplaatsing kosten.

#1 , 02 sep 2009 13:41

Ik ben bediende zo gezegd bij deze firma ( c/c++, php, mysql ontwikkelaar ), dacht ik informatica verdien meer loon (beter een friet kot of nacht winkel te openen) , Ik werk bij een firma waar ik begin om 5uur voor trein te nemen tot 19uur ben ik thuis.


- 1,2,3 maand heb ik zelf mijn vergoeding zorgt met mijn 295,000KM oud wagen tot het in panne definitief viel.

- dan 4, 5 maand ben ik met trein naar het werk, dat meer duurder is.

Mijn baas belooft, tussen komst in onkosten van de trein.
Deze maand hoopte ik, komt er extra geld op de rekening.

maar hij heeft niks betaald..?

--
Is dit correct? ik ben nu bang omdat zo veel moite heb ik gedan, een hij heb niks nog betaald, hij doet appatisch altijd.

heb ik geen recht voor vergoeding kosten terug te aanvragen ergens? of wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wilmsen
Berichten: 26

#2 , 03 okt 2009 06:24

Ben je aangesloten bij een vakbond? Ga daar even langs zodoende zij u kunnen verder helpen.
In de meeste sectoren is het verplicht tussen te komen in de verplaatsingskosten. De werkgever kan hier niet buiten.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 04 okt 2009 10:01

De Federale Regering heeft op respectievelijk 23.01.2004 en 20.03.2004 beslist de NMBS een dotatie ter beschikking te stellen teneinde te streven naar gratis woon-werkverkeer vanaf 01.01.2005(http://app.b-rail.be/convention-on-line ... testNL.pdf).

“Art.2.De werklieden en werksters die, om zich naar hun werk te begeven, een verplaatsing moeten doen van meer dan 5 kilometer hebben recht, ten laste van de werkgever, op een terugbetaling van de prijs van een treinkaart van de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen, 2de klasse. Als aantal te vergoeden kilometers worden in aanmerking genomen deze van het afgelegde traject voor de afstanden tussen woning en werkplaats.”(14 JUNI 2001. - Collectieve arbeidsovereenkomst van 14 juni 2001, gesloten in het Paritair Subcomité voor de leerlooierij, tot vaststelling van de tussenkomst van de werkgevers in de vervoerskosten van de werklieden en werksters).

Ik leid hieruit,en uit tal van andere CAO’s, af dat ook binnen uw paritair comité een CAO is afgesloten inzake terugbetaling door de werkgever van vervoerkosten.

Collectieve arbeidsovereenkomsten vindt u op : http://www.werk.belgie.be/searchCAO.aspx?id=4708 en uw paritair comité staat op jongste loonbrief (links boven ?).

Onderzoek zorgvuldig de bepalingen van die CAO.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”