Bedrijfswagen op loonbrief ondanks ingeleverd

Melefb
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen op loonbrief ondanks ingeleverd

#1 , 30 jan 2024 20:02

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden mijn bedrijfswagen ingeleverd wegens langdurige ziekte. Al de maanden dat ik al in ziekte verlof ben blijft de bedrijfswagen op mijn loonbrief staan. Ik ontvang van mijn werkgever geen loon meer. Maar de bedrijfswagen wordt erbij geteld en dan weer afgetrokken. De loonbrief komt dan €-1 uit. Na aantallen keren vragen willen ze niets veranderen. Ze beweren dat dit geen impact heeft op mijn belastingen.
Ik vermoed dat ik hierop zal belast worden? Kan iemand mij hierover advies geven?

Bedankt

Sirkii
Berichten: 5425

#2 , 31 jan 2024 13:19

De techniek om je VAA bij je inkomen op te tellen en dan weer af te trekken is de methode om correct je voorafbetalingen te berekenen. Je loonbrieven rekenen geen voorafbetalingen aan omdat je geen maandinkomen hebt.

Je zal evenwel een loonfiche krijgen voor je belastingsaangifte waarbij je VAA toegevoegd wordt aan je jaarinkomen. Je zal ws dus wel degelijk belastingen betalen als je jaarinkomen voldoende hoog is.

Stuur een AS met kopie per gewone brief om dit VAA te schrappen sinds datum inlevering salariswagen.

Reclame

Terug naar “Loon”