Wijziging bonusplan/functie

regalnias
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Wijziging bonusplan/functie

#1 , 02 jan 2024 13:40

Dag allemaal,

een korte situatieschets, ik werk als vertegenwoordiger voor een bedrijf actief binnen consumentenelektronica.
Tot enkele jaren geleden hadden we slechts 1 productcategorie (product A), maar sinds drie jaar hebben we nog een andere categorie ook door de overname van een andere merknaam. Ik was steeds verantwoordelijk voor product A.
Nu heeft de werkgever volgende beslist sinds 1/01/2024

Ik word vertegenwoordiger voor product B, inclusief die klanten. Hier heb ik op zich geen probleem mee, alleen word ik overgezet op een apart budget/payroll die los staat van product A. Ik maak me hierover zorgen omdat we intern weten dat ze graag terug het merk willen verkopen (dus aan een andere firma), en ik niet goed weet wat er dan met mij gaat gebeuren (van een stabiele firma/product naar een onzekere toekomst).

Dit heeft ook als invloed dat mijn bonusschema/variabele verloning wordt aangepast van product A naar product B. Ook hier heb ik in theorie weinig problemen mee, alleen zijn de targets onrealistisch hoog (50% groei) en heeft dit dus een impact op wat ik uiteindelijk zal verdienen.

Belangrijk hierbij is dat dit op geen enkele manier overeengekomen is, dit werd gewoon beslist en meegedeeld. De vraag is dus of dit zomaar kan of moet hier een onderling akkoord voor zijn? De firma/werkgever blijft wel hetzelfde.

Alvast bedankt!

Reclame