Commissieloon

FilipVdb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Commissieloon

#1 , 21 dec 2023 08:59

Hallo forumleden, ik heb een vraag mbt een variabel loon (commissie). Ik werk als handelsvertegenwoordiger in PC200 en ontvang naast een vast gedeelte ook een gedeelte commissieloon. Dat commissieloon wordt enkel berekend op verkopen die effectief aan de klant zijn gefactureerd, en niet op geregistreerde en door mijn werkgever aanvaarde bestellingen. Wanneer om welke reden dan ook de klant of werkgever een bestelling annuleert ontvang ik hier geen commissie op, en bij het crediteren van facturen aan de klant op eender welk moment in het jaar, gaat dit terug af van het commissieloon op dat moment. Is dit wettelijk en correct?

Daarnaast heb ik vastgesteld dat met de indexatie van januari 2023 (+/- 10%) op de brutolonen ons te behalen jaartarget naar boven werd bijgesteld om (mogelijks) deze stijging in het brutoloon op te vangen. Er is immers een gedeelte commissie te verdienen door het al dan niet halen van het maandtarget. Dit te behalen target is aangepast enkel door mondelinge mededeling en hiervoor is mij geen akkoord op papier gevraagd. Zijn hier regels over?


Reclame

Terug naar “Loon”