Vakantiegeld/attest bij overname

Anomworker01
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vakantiegeld/attest bij overname

#1 , 14 sep 2023 14:34

Hallo iedereen,

Sinds eind april is de zaak waar ik werk over genomen. Deze overname gebeurde met overdracht van personeel. Ons loon, anciënniteit etc werd dus allemaal correct over genomen. Nu werd er daarbij een berekening gemaakt door het sociaal secretariaat (sd worx) van het vakantiegeld door de vorige werkgever (dus eind april). Dit werd ons ook door de oude werkgever uitbetaald. Meer dan een maand later (begin juni) kregen we echter een correctie op deze berekening. Deze correctie bedraagt het volledige bedrag van het vakantiegeld. Nu staan we reeds maanden lang in contact met onze nieuwe hr en de oude eigenaars om uit te pluizen hoe dit nu juist in zijn werk gaat, maar we komen nergens. De oude eigenaars vertellen ons dat zij dit hebben terug gedraaid omdat ze dachten dat dit werd over genomen, en de nieuwe zeggen dat dit niet de bedoeling was. We komen dus helemaal nergens. Bovendien kan sd worx ons door het terugdraaien blijkbaar geen vakantieattest geven waardoor wij al maanden geen verlof meer hebben en geen zicht hebben op hoeveel verlof we nog over hebben. Het laatste wat ik hoorde van onze hr wat dat ze de oude eigenaars zou contacteren om te proberen een deal te maken die voor ons voordelig zou zijn. Nu vraag ik mij af wat onze rechten hierin zijn. Zullen we onze bonus moeten terugbetalen? Kan het dat we zolang zonder vakantieattest zitten? Ik heb zelf al wat gegoogled maar eerlijk gezegd ik geraak er niet meer aan uit!
Alvast super bedankt voor jullie raad!!

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 sep 2023 15:07

De inhoud van de topic schept ook geen duidelijkheid. Net zoals de verhouding tussen de ex als nieuwe werkgever. De afspraken tussen beiden zijn niet gekend.
SD WORX ( gezien hun supprematie in het dames wielrennen ) zou jullie toch moeten helpen en de zaak uitklaren. SD moet toch bekwaam zijn om jullie situatie in orde te brengen.

En niemand op de firma is bij de vakbond ? Toch zeker inschakelen.
Zijn de uitbetalingen door de oude eigenaars door SD Worx terug gevraagd en gerecupereerd bij jullie ? Dan is het aan SD Worx en de huidige eigenaars om deze zaak op te lossen.

Reclame

Terug naar “Loon”