maaltijdcheques

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

maaltijdcheques

#1 , 27 feb 2015 18:11

Als er een bijpassing van de maatijdcheques wordt gedaan omdat je recht hebt op x maaltijdcheques en je hebt er maar y gekregen waar is dit geregeld? Bedrijfscao, sectorcao of wet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 feb 2015 19:06

wat bedoel je? de bijpassing of het recht?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2015 02:56

Als er een bijpassing van de maatijdcheques wordt gedaan omdat je recht hebt op x maaltijdcheques en je hebt er maar y gekregen waar is dit geregeld? Bedrijfscao, sectorcao of wet?
heel waarschijnlijk sectoriele cao, geef best je paritaire comité

een regeling voor een bijpassing wordt nergens vermeld omdat je er zoveel moet krijgen als waar je recht op hebt,
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

#4 , 03 mar 2015 12:48

PC 209

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 mar 2015 13:19

en wat is de vraag? Bijpassing van het bedrag of bijpassing van het aantal? Werk je voltijds of deeltijds?

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

#6 , 04 mar 2015 20:10

Bijpassing van het aantal. Ik werk voltijds. Ik heb redelijk wat bijpassing gekregen. Ik ben 2 maand ziek geweest. Ik neem aan dat dit hierdoor komt

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 04 mar 2015 20:20

tijdens ziekte heb je geen recht op maaltijdcheques. Indien je voltijds werkt hebt je recht op 1 maaltijdcheque per gewerkte dag.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 mar 2015 09:50

waar is dit geregeld?
Op je loonbrief nadat men alles heeft kunnen herberekenen met de correcte gegevens.

Terug naar “Loon”